HAKKINDA

Kongre Teması: Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi: Sürekli Öğrenme ve Yenilikçi Uygulamalar

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin sahada etkili biçimde uygulanabilmesi için öğretmenlerin sürekli mesleki gelişim süreçlerine katılımları ve yenilikçi uygulamaları hayata geçirmeleri büyük önem arz etmektedir. Bu vizyondan hareketle; İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğü, Boğaziçi Üniversitesi, İbn Haldun Üniversitesi, Marmara Üniversitesi ve İstanbul Medeniyet Üniversitesi'nin değerli iş birliği ile İstanbul Üniversitesi'nin ev sahipliğinde 10-11 Ocak 2026 tarihlerinde eğitim camiası için önemli bir kongre gerçekleştirilecektir.

Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi: Sürekli Öğrenme ve Yenilikçi Uygulamalar teması çerçevesinde düzenlenecek olan 2. İstanbul Eğitim Araştırmaları Kongresi; teori ile uygulamayı buluşturan, eğitim bilimlerindeki güncel araştırmaları sınıf içi dinamiklerle ilişkilendiren ve öğretmenlerin bilgi, beceri ve deneyimlerini zenginleştirmeyi amaçlayan bir platform olma amacı taşımaktadır.

Kongre kapsamında uzman ve saygın davetli konuşmacıların katılacağı özel oturumlara, bildiri sunumlarına, atölyelere yüz yüze katılım sağlanabilecektir. Kongreye tüm öğretmenler, okul yöneticileri ve eğitim bilimleri alanında çalışmalar yapan araştırmacı ve akademisyenler diyalog, paylaşım ve iş birliği için davetlidir.

Bugünün ve geleceğin eğitim paradigmalarını birlikte tartışmak, mesleki donanımınızı güçlendirmek ve sınıflarınıza yenilikçi ufuklar taşımak üzere siz değerli eğitimcileri aramızda görmekten onur duyacağız.

AMACI VE HEDEFLERİ

2. İstanbul Eğitim Araştırmaları Kongresi kapsamında Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi: Sürekli Öğrenme ve Yenilikçi Uygulamalar temasıyla düzenlenecek programın amacı, öğretmenlerin mesleki gelişim süreçlerini çok yönlü bir bakış açısıyla ele alarak, sürekli öğrenmeye dayalı profesyonel gelişim anlayışını desteklemek ve yenilikçi eğitim uygulamalarını yaygınlaştırmaya yönelik akademik ve uygulamalı bir zemin oluşturmaktır.

      Bu bağlamda kongrenin hedefleri şunlardır:

  • Öğretmenlerin mesleki gelişimine katkı sunan güncel araştırma ve uygulamaların paylaşılması,
  • Sürekli mesleki öğrenme kültürünün gelişimine yönelik iyi örneklerin ortaya konması,
  • Yenilikçi öğretim yöntemleri, dijital araçlar ve pedagojik yaklaşımlar üzerine bilgi alışverişinin sağlanması,
  • Eğitim politikaları ile öğretmen gelişimi arasındaki ilişkinin tartışılması,
  • Eğitim araştırmacıları, öğretmenler, okul yöneticileri ve politika yapıcılar arasında etkileşimli bir akademik ortam oluşturulması,
  • Öğretmen eğitimine ilişkin disiplinler arası çalışmaları teşvik etmek ve bu alanda iş birliğini artırmak,
  • Özellikle lisansüstü eğitimini tamamlayan, bu eğitime devam eden veya başlamak isteyen araştırmacıları Müdürlüğümüz organizasyonunda buluşturmak, tanıştırmak ve yeni kurulacak ekiplerle ortak çalışmalara zemin hazırlamak,
  • Eğitim bilimleri literatürüne doğrudan doğruya sahadan yapılan çalışmalarla katkı sunmak,
  • Eğitim-öğretim süreçlerinin iyileştirilmesine ve geliştirilmesine yönelik öneri ve fikirlerin akademik bir zeminde tartışılmasını sağlamaktır.

ETKİNLİKLER

  • Özel oturumlar,
  • Konferanslar,
  • Bildiri sunumları,
  • Atölyeler,
  • Poster sunumları,
  • En iyi bildiriler ödülü.

YAYIN İMKÂNLARI

Kongreden kabul alan bildirilerin tamamı kongre tarihinden önce Kongre Özet Bildiri Kitapçığı olarak kongre internet sitesinde yayımlanır. Tam metin yayın şartları ise şöyledir:

Kongre Kitabında Tam Metin Bildiri Yayını: Kongrede sunulacak bildirilerin tam metinleri, elektronik ortamda e-ISBN numarasına sahip kongre kitabında yayımlanmak üzere 15 Şubat 2026 tarihine kadar kongreist@gmail.com adresine gönderilmelidir. Etik kurul onayı gerektiren araştırmalar için, bir üniversiteden alınmış etik kurul onay belgesinin tam metinle birlikte aynı e-posta adresine iletilmesi zorunludur. Gönderimler yalnızca sorumlu yazar tarafından yapılmalıdır. Bildiri tam metinlerinin, kongre yürütme kurulu tarafından sağlanacak olan makale yazım şablonuna uygun biçimde hazırlanması gerekmektedir. Elektronik kitap (e-kitap), ileride belirlenecek bir internet adresinde erişime açılacak ve sınırlı sayıda basılacaktır.

Hakemli Dergilerde Makale Olarak Yayın: Katılımcılar, çalışmalarının tam metninin kongre kitabında yayımlanması yerine, tercihen İstanbul Eğitim Dergisi (ISTJ) (https://dergipark.org.tr/tr/pub/istj) de dâhil olmak üzere herhangi bir hakemli akademik dergide yayımlanmasını talep edebilirler. Makale olarak değerlendirilmek üzere iletilen bildiriler, ilgili derginin standart hakem değerlendirme sürecine tabi tutulacak ve bu sürecin sonucuna göre yayım kararı verilecektir. Tam metin olarak kongre kitabına gönderilen çalışmaların aynı zamanda bir hakemli dergiye gönderilmesi mümkün değildir. Hakemli bir dergide yayımlanmak üzere iletilen çalışmaların etik kurul onayı gerektirmesi durumunda, söz konusu onayın araştırmaya başlamadan önce alınmış olması zorunludur.

EN İYİ BİLDİRİ ÖDÜLÜ

Gönderilen bildirinin genişletilmiş özeti, yazarların ve hakemlerin birbirlerinin kimliklerini bilmedikleri çift taraflı kör hakemlik modeli ile Bilim Kurulu üyeleri tarafından Bildiri Değerlendirme Formuna göre değerlendirilecek, kurul üyelerince verilen puana göre en yüksek puanları elde eden ilk üç bildirinin yazarlarına En İyi Bildiri Ödülü takdim edilecektir.