KONGRE HAKKINDA

İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğü koordinasyonunda, Boğaziçi Üniversitesi ev sahipliğinde, İbn Haldun Üniversitesi, İstanbul Medeniyet Üniversitesi ve Marmara Üniversitesi’nin kıymetli akademisyenlerinin rehberliğinde 11-12 Ocak 2025 tarihleri arasında “Türkiye Yüzyılı’nda Eğitim: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” temalı İstanbul Eğitim Araştırmaları Kongresi düzenlenecektir. Kongre kapsamında düzenlenecek özel oturumlara (Türkiye Yüzyılı’nda Eğitim: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, Küresel Tehditler Altında Eğitim: Zorluklar ve Çözümler, Dönüşüm Çağı: 21. Yüzyıl Becerileri ile Yarını Şekillendirmek, Eğitimde Gelecek Vizyonu: Dijitalleşme ve Yapay Zekâ ile Yenilikçi Yaklaşımlar) ve bildiri sunumlarına yüz yüze katılım sağlanabilecektir. Kongremize tüm öğretmenler, okul yöneticileri ve eğitim bilimleri alanında çalışmalar yapan araştırmacı ve akademisyenler davetlidir.

Kongrenin Amacı:
Türkiye Yüzyılı vizyonu doğrultusunda eğitim sistemimizi, dolayısıyla nesillerimizi güçlendirecek Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nde öğrenme çıktısı çerçevesi ve programlar arası bileşenler (sosyal- duygusal öğrenme becerileri, erdem-değer-eylem çerçevesi, okuryazarlık becerileri) bütüncül eğitim yaklaşımıyla ele alınmıştır. Bu kapsamda kongremizin amacı Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nde yer alan kavram, beceri ve değerleri eğitim yöneticileri, öğretmenler ve eğitim bilimleri alanında çalışan bilim insanları ile incelemek, tartışmak, değerlendirmek; sahada modeli etkili kılabilecek iyi örnek uygulamalarını görünür kılmak; elde edilen bulguları ve ulaşılan sonuçları paydaşlar ve kamuoyu ile paylaşmaktır.

Kongrenin Hedefleri:
1. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne ilişkin bilimsel bilgi ve tecrübe paylaşımına olanak sağlamak,
2. Eğitim yöneticilerini ve öğretmenleri bilimsel araştırmalara teşvik etmek,
3. Özellikle lisansüstü eğitimini tamamlayan, bu eğitime devam eden veya başlamak isteyen araştırmacıları Müdürlüğümüz organizasyonunda buluşturmak, tanıştırmak ve yeni kurulacak ekiplerle ortak çalışmalara zemin hazırlamak,
4. Eğitim bilimleri literatürüne doğrudan sahada yapılan çalışmalarla katkı sunmak,
5. Eğitim-öğretim süreçlerinin iyileştirilmesine ve geliştirilmesine yönelik öneri ve fikirlerin akademik bir zeminde tartışılmasını sağlamaktır.